1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
Competenţe specifice | Conţinuturi asociate |
1.1 distingerea între informaţiile esenţiale şi cele de detaliu dintr-un mesaj oral, stabilind legături sau diferenţieri între informaţiile receptate din surse diverse | - mesaje orale diverse; - structurarea textului oral (actualizare); - structura textului oral de tip narativ, descriptiv şi informativ; - *acte de vorbire; |
1.2 sesizarea sensului unităţilor lexicale noi în funcţie de context | - structura fonematică a cuvântului; - forme lexicale corecte/ incorecte; - receptare auditivă a cuvintelor noi în texte literare şi nonliterare; serii sinonimice şi antonimice; stabilirea sensului unui cuvânt necunoscut prin apel la context; sensul omonimelor în context; - arhaisme şi regionalisme; rolul lor în textele literare studiate; - sufixe diminutivale şi sufixe augmentative; - cuvinte compuse prin alăturare, subordonare şi abreviere; - familia lexicală; |
1.3 sesizarea abaterilor de la normele gramaticale într-un mesaj oral | - corectitudinea structurii gramaticale (morfologică şi sintactică) în fluxul enunţurilor orale; - abateri de la normele gramaticale (acord, flexiune) întrun mesaj oral; |
1.4 aplicarea principiilor ascultării active în manifestarea unui comportament comunicativ adecvat | - organizarea textului dialogat; - *elemente verbale şi nonverbale în comunicarea orală; - *acte de vorbire. |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu